Fläskfile i chipsgratäng

Har så många olika resept på denna rätt men kände att de oftast blir lite torra..så jag gjorde mig en egen variant..Såå gott blev det och uppskattat av dom vi bjöd.

Börja med att dela potatis och lägg i en påse med olja och kryddor, sen in i ugnen..tar en stund innan det e klart.

dela fläskfilé i småbitar och bryn med kryddor..Mina favoriter som alltid är: paprika, kött&grill, peppar.
Lägg sen grillchips i en form

Lägg filébitarna över.
Blanda sen 2 burkar creme fraiche och 3-4dl grädde och 3msk majonäs i en skål och krydda med mina favorit kryddor. Häll såsen över gratängen och toppa med riven ost.

In i ugnen 15-29 min på 225grader.
Klart att serveras..Mums!


Kommentarer
Postat av: NikkiFox

Ska bannemig testa denna i veckan! =) Kommer med en kommentar om hur dne blev.

2009-06-21 @ 13:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0